SITE LOGO
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
 
Воскресенье, 22.12.2024, 21:26
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории каталога
Мои статьи [57]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 172
Главная » Статьи » Мои статьи

СЛОВАРЬ ЭРЗЯНСКОЙ ЭТНОДУХОВНОСТИ
О
<b>Овто- Шумбрачинь, колчинь, апелемачинь тешкс. Ломантнень ули мелест саемс теть кондявкстнень(подобие) эсь эрямозост. Сонзо кодявксозо вастневи эрзянь раськень ламо койтнень ды налксематнень марто.
Медведь символизирует, смелось, защищенность, здоровье, умение и является как бы символом подражания, образ медведедя присутствует во многих ритуалах и игрищах.
Од ие- Од иень ушодовомась, знярдо бути иесь ушодовкшнось эйзюрковонь 21-це чисте.
Новый год, в древности у эрзян новый год начинался в день весеннего равноденствия 21 марта.
Од иень Кенярьксчи ( ютавтови якшамковонь 13-це чисте Шумакува велинесэ Оренбург енкс, Северной буе, истя келя ютавтнесть те кенярьксчинть весе кезерень эрзятне).
Од иень Кенярьксчись ютавтови калядамонь читнеде мейле, сон васняяк кудораськень Кенярьксчи, ансяк кеместэ сюлмавозь вейс веси койтне конатне ютавтневить 21 ацамговсто саезь якшамковонь14 –це чис.
Валске, кудазоравась, ушты оди ень каштом. Ушоды панеме прякат, пешть, Шумбракши, чапамо пачалксеть, пиди селянка, эли капста ям, суронь каша, кулага.Те чинтень аноколь поза-пуре, эйкакшнене медьарво. Иредцтыця симемапельть (ченькс, вина) а мереви таргсемс, кода лията эрзянь покшчитнестедяк. Семс знярс кудонь раськетне удыть, авась анокстасы кенярксчинь морга, конатась ацазь мазый од морга руцясо.Чапакспарьс кадовозь чапакстонть паневи Кардосярконтень ды кудонькирдиенте анокскши. Нама кенярксчиденть икеле уштови сэрдянь баня, ков терьдсызь Сэрдятнень шлямо ливапсызь лемест. Кудораськень ломанте оршнить шлядомадо мейле од ванькс оршамопельсе. Анокстави сонсь кудопотмосьдяк, понгавтовить ванькс шаршавт, кудось шлязь-нардазь цитни. Азоравась оршни эрзякс. Те кенярьксчись канды покш лув, сон сюлмавозь чинть веньлангсо изнямозо, чись минутань-минутань кармась касомо, весень мелест од вадря полавксто эрямосост, эйкакшнене явови покш мель те чистенть эдь сынь икелечинек. Ванна моргась Анок, веси кудораськень ломатне пурнаввсть. Азоравась кирвасти штатол, ды ютавты Од иень кудонь озкс.
Я. Инешкипаз! Вере Чипаз!
Ознотано икелеть, илязо колавт мелеть.
Тонеть кепедьсынек кеденек,
Масторавантень нолдасынек сюкпрянок.
Ашо кеднесэ, валдо мельнесэ анокстынек Од иень морганок!
Кундасынек-ливасынек буень Покштянок_Сэрьдянок.
Инешкипаз! Тонь, чангот маро ютавсынек Од иень озксонок.
Од иесте, ансяк Шумбрачиде- пазчангодо арсеманок-мелявксонок,
Раштаст сы иесте ракшанок, чачост –касост
видевксенек-норовонок,
Шубрат кассост, превейть улесь эйкакшонок.
Озксонок маринк, аноксонок саинк, пачкодезе –молезе,
Весемене лезе улезе, мезе вештяно сень максодо,
Мезьде пельдяно сеньде ванстодо.
Ванстымизь апародо-зыяндо, даволдо-цярахмандо,
Сельмень сявадыцядо - раужо ойме муницядо,
Кажочиде, пожардо, ули-паронь салыйде.
Норов-сюродо, эмеж-эмежде пешксет улест утомонок.
Ракшань-ракшадо кардазонок.
Покштянок-Сэрдянок свал уледе мартонок,
Седейсэнек-мельсенек, унксонок-верьсенек,
Лездадо-ванстадо, весе тевень-тевсэнек.
Варчинк озно озкспалонок, Од иень Кши-салонок.
Паз, чангодть! Инешкипаз, чангодть! Вере Чипаз, чангодть!
Веси колмоксть сюконить ды азоравась штатолсонть чанстясы колмоксть од иень морганть, ютавты теи колот чилисема ендо чивалгома енов морганть велькска, мейле чанстясынзе эйкакшнень, покшнень, кудопотмонть.
Саи пеель ды керьсесы палтонь палт Од иень Шумбракшинть, максы весеменень, путы озкспалне каштомавантень, эрьвейкесь мери _Од иень пазчангодт! Озыть ды ушодыть од иень каванямкатнень варчамо. Знярдо ярсамотне прядовить. Кудазорось сти кепедьсынзе кедензе верев ды мери:- Сюкпря , ютазь иенте, коната ютась парсте-сюпавсто, кады иень перть морганок свал ули сюпав кши –салсо, кудораськенек Шумбрачисэ! Паз чангодть! веси кепедьсызь кедест верев ды седейшкава сюконить евтыть эсь пачкаст ютазь иеньтень.
Азоравась саи пачалгосо Шумбакши палт, путы чакшкес суронь каша, лиси кардазов явшесы кшинть ракшатнене, кашанть путсы Кардо-сярконтень. Эйкакшне пурныть-сэрнить ушов Од иень толбандянь тееме. Эрьвась чить аноксты эстензе кандома тол , сон тееви каштомонь тонолсто конат путовить толпаргинес , коната уськень пиксвельде понгавтозь.тонолнень валнылизь кансеройсе, каилть тозонь сувтамо тикшеть ды Шубракшинь паморькскеть. Азоравась саи од тенсть ды кудомотмонть эрьва ужосто карми тенсеме кенкшенть енов ды тенсемстэ мери : _я .Паз чангодть! Те авуль чукш-сор панян, тенсян те весе апаронть_ беряненть кудопотсто, ливтян,Паз, чангодть!
Мейле сень мезенть тенсизе каясы сехти вишкине эйкакшонть толпаргонтень, сайсы штатолонть ды весемень толпарготнень сыремсынзе. Эрьва эйкакштнень зепест пештясынзе од иень каванямкасо ды илтясынзе эйкакшнень вейсень кужов.
Од иень толбандянть анокстасызь лей чиресэ, од цератне чить тов кальнить пенгт. Тарадт. Велень куринкатнева бизмолдозь чийнить эйкакшне толпаргост марто, каванить вейкест-вейкест пештинесэ, Ды гайтевсте серить Од иень пазчангодт! Панить чопуданть , апаронть велестенть, прок палы лей толбаргонь кандыйтне пурнавить толбандянь кужонтень ды мирем каясызь толпаргосстост толбандянте тонолтнень ды сергедить Пазчангодт! Од ие! Од ие!
Ушодыть налксемат, киштемат морамот, эйкакшне тонгонить чамакст, оршнить овтокс, знярдо толбандясь сутями ушодыть кирнвтнеме сонзе велькска, эряви колмооксть кирнявтомс мекев-васов, те ваньскавты чопуда вийтнеде, евтамонь коряс истямо коесь пани велестенть орматнень-зыянтнень.Седи ероков од цератнень каясызь пильгестест тонгомкаст ды кепе якилть од иень толбандянь тонолтнень ланга. Киньдяк пильгеалксонзо а пицевкшны. Налксемадо мейле покше ильтсязь вишкинетнень кудова, сыньсь сыргить мунямо. Чачочачос ваномо. Наа од ломантнень веси мелест вечкемадо, поладо икелечинь содамось.Седи домкасто теть мунямотнеде ловнодо Шеньга покшчидень сермадовсксонть.
Сыретне те чокшненть якить инжекс раськест туртов, васняяк содвтсызь сыретнень, середицятнень, нама сынь якитьавуль чавонь кедь туильть мартост од иень покшчинтень анокстазь ярсамопельть, нама арсесть Од иень Пазчангодт1 ды шумбрачи. Талай малав пелевес моли веленть од еинь бизмолдомась, пелевесте азоравась мадстясынзе вишкинетнень, тодовост Алов каи комулят, цяпортикше, те максы шумбрачи ды превть, арси эйкакшнене паро онт. Валске азоравась кевксы эйкакшонть кодамо он несь,од иень онтне икелечинь невтицят.Пелевесте Азоравась келейсте панжсынзе ортатнень , кудокенкшнень, од иенть тердемга – нолдпмга евты истямо озолма:
Я. Паз, чангодть! Инешкипаз , чангодть!
Ташто иесь тусь, од иесь кудозонок сась.
Ламо уцяска, шумбрачи, эрьме.,
Миненек сон кандсь.
Ракшань-ракшасо, сбронь-сюросо,
Шумбрачинь-шуьбрачисэ од ие тенек алтась.
Панжадо кудокенкшсэ, келей панжовт ортасо,
Од иенть нолдаса, валдо оймесе вастаса.
Од косыря ортапес тонган, апаронть
Кудосто-кардайсте пирян.
(Тонги косыря орта пес, нерезе лисезе ушоенов)
Совак-сак Од ие, казть- невть тенек вадло кие!
Паз, чангодть! Инешкипаз, чангодть! Паз чангодть!
Ванна од иесь нолдазь, Покштятнень лемест кундазь, Ракшатне чанстязь, каштомавантень. Кардо-сярконтень мель путозь.Азоравась мади, валске тензе стяма рана, од иень морганть анокстамга. Моргась ацави ашо руцясо викшневкстеме (од иень эрямось ушодови одс, секскак ацакась улезе ашо ванькс, кода мельтне-арсематне). Азоравась кирвасьти Пазонь штатол, знярдо веси стить весе вейкене-вейкене мерить Од иень Од чинь Пазчангодт. Моргась таго пешксе эрзянь ярсамопельде.
Кудазорось ютавты од иень од чинь озкс.
Инешкипаз! Веречипаз, чангодть! Паз, чангодть!
Неемизь, марямизь!
Ознотано икелеть, верев кепедьсынек кеденек,
Масторов нолдасынек сюпрянок.
Инешкипаз, Веречипаз! Тонь аравт-азов,т Кирдийтне!
Буень Покштятне-Сэрдятне. Тоначинь эрийтне!
Уледе чисте, уледе весте, уледе килангов лисемстэ,
Уледе ашемсте, тевень теемсе, уледе эрьваендо,
Ванстадо, лездадо, мезе вештяно- максодо,
Мезде пельдяно ванстодо. Ознопалонок саеде!
Пачкодезе- молезе, весемене лезе улезе!
Кода од иень чись, вадрясто , сюпавто ушодови,
Кадык истя шубрасто парсте сонсь сы иесь прядови.
Паз Чангодть! Инешкипаз чангодть! Паз чангодть!
Кирдийть ашийть, поктят-сэрдят, кудораськеть адядо,
Морга экшес озадо, оди од чинь ярсамопелень варчамо.
Сюк! Сюк , Весемене, ды позонь чансть!

Кудораськесь ушоды од чинь ярсамопелень варчамо, тагояк эйкакшнень кучнесызь ярсамопель марто, сеть ломатнене конатне эрить нужачисэ, сэредить, раськест туртов. Эдь седи лама валдо оймесэ мезияк максат киненьдяк, Инешкипазонть кемень кирда теть максы эрьме.

Вао
Од тол-
Озатя, озава, озветий, сырьжа-озксонь ветиця ава цера ломань, хрестианизациянть ушодовоманзо марто, эрзянь озксветийтне нарьгазельть, чавозельть.Озатятнень Ды сырьжатнень кочкилизь Сыре тоначив туиця Озксветицятне. Ансяк сынь маштыльть нееме пазонь тешкставт, пазонь ломанть. Тонавтолизь койтнене-илатнене мейле мартост ютавтовиль озкс тевес совавтома-чанстямо коенть, Христианизациянть марто , знярдо Озатятне чавозельть, атянь эземсе кочковиль коень содыця Атя, ава кона ютавтнесь озкстьнень. Кудонь –кардонь озкстнень ютавтнесь Сыре –Эрний ПОкштя, Баба, ава. Неень шкане эрзятнень ули Ине Озаваст Маризь Кемаль, цера ломантнестэ семс арась истямо.Эрзянь Озатятне кульнесть Ине Вийшкиэрийкс оймень-рунгонь пичкавтыцякс.
Жрец, Жрица- до насильственной христианизации эрзян были постоянные жрецы, которые готовились другими опытными жрецами, проводилось с ними инициация посвящение, после этого они становились жрецами и жрицами, единственно что отличает эрзянских служителей культа от других подобных, они вели обыкновенный образ жизни в общине, кроме некоторых которые являлоись шаманами –целителями. После уничтожения православными жреческого культа, роль жрецов стали выполнять Старики, и Старушки, которые знали обряды и ритуалы, Домашние моления совершал старейшина рода, или же его жена. Сейчас у эрзян есть только Жрица Маризь Кемаль, жрецов пока среди мужчин не наблюдается. Но по желанию части эрзян возрадить этническую религию можно с уверенностью сказать что жрецы скоро будут. Многие исследователи несправедливо отмечают в своих трудах об отсутствии у эрзян постоянных жрецов
Озкс - Инешкипазонтенть, кидийтнене. Покштянь_Сэрдянь лемень кундамо койть-илат, сэредиця

Ознома, озолма- Инешкипазонтень, кирдийтнене, Покшятнень-Сэрдятнень лемест-кундамо , валрисьметь.
Молитва, моление, Творцу, духам держателям, предкам .
Ознома вирь, лей, латко, пандо, лисьмапря,-
Озкс пал-вант канст(смотри канст)
Ойме-
Оймелгавтомс
Оймепелькст
Оймеялт

Он-Неемс удомстот он, эдь анск удомсто оймесь оймси ды сюлмави колмо эрямо мастортнень марто; течинь, тоначинь, икелечинь. Ломанентень невтевить тешкст, конатат лездыть тензе теемс те эли тона тевенть, седьсте онсто Пазось кучни тешкст покш зыяндо, онстонзо ломанентень сакшныть Покштянь-Сэрдянь ойметне, конатат лездыть удыенть эрямостонзо. Пешксе ковонь чинь онтне лововить сехти вадрякс . икелечинь невтицякс. Лавшо ойме ломатнень онстост тандавтнить эрьва кодамо чопача- идемевсь вийть.Оймесь лисни ломаненть эйстэ почова , ансяк сон свал сюлмавозь сырнень суресэ рунгонть марто. Эжели те суренть чопачатне сейсызь, ломаненть рунгоз сови лията чопачань ойме, те лисни пек чуросто.
Сон, Во время сна душа спящего может путешествовать в трех мирах, общаться с душами предков, но она всегда связана золотой нитью с пупком спящего, его невозможно разорвать, ежели нить разорвется , то в тело спящего вселяется другая неопределенная душа, которая не смогла покинуть земные пределы из-за своих прегрешений , тогда человек становится одержимым.Сны во время полнолуния самые вещие, часто Инешкипаз посылает символы , знаки во сне , которые можно расшифровать и предостеречься от беды или наоборот найти удачный выход из сложившейся ситуации.
Он ава –Онтнень лангсо Азорава, сон вансты удыцянть оймензе, лезды тензе икелечинть неемензе. Секскак мадемадо икеле эряви евтамс истямо озолма , сесте онсь дяк карми вадря ды сэтьме. Ды кодамояк чопача а сы онозот.
Мадемадо икеле вень озолма.
Инешкипаз! Вере Чипаз ! Чангодть!
Чизе валгсь, Чизе мадсь,
Пазонть марто мадема шкась сась.
Веньаванок-Он аванок, паргосонзе,
мазый он , тенек, сон кандсь,
Оном сэтьме улезе, рунгом парьсте оймсезе,
Видечинть, содамочинть тень, он азорось,
Невтессе ды казессе! Паз Чангодть! Весемене шумбра онт!
Буквально Хозяйке сновидений, перед сном произносится молитва.
« Инешкипаз! Благослови и помоги! Солце село, все улеглось, пришло время отдыха для тела и души. Хозяка ночи, хранительница снов, в своем коробе проекрасные сны нам принесла, Пусть сон будет мой спокойный, пусть душа и тело мое отдохнут,
Да покажет мне хозяйка сновидений
, правду, пусть сон будет вещим.
О
, Всевышний , благослови! Всем хороших , сладких снов!»

Орма-середема, оймень апаро ежо.Эрьва ормась сэредьксесь, сакшны –педякшны ломатнене , васняяк пежетень теемань кисэ, коень-илань коламо, Пазнень-Кирдийтнень , Покштятнень –Сэрдятнень мелест корост а ванома кисэ. Седи домкасто ловнодо оймень рунгонь пичкавтома аелькстенть.
Болезнь , физическое или духовное страдание. Является последствиями неправильного поведения, пренебрежительного отношения к природе , к духам держателям, Предкам . (более подробно об этом описано в главе « Методы духовного-физического исцеления на основе эрзянской этнической системы духовных знаний)
Ормаменькс-ормавтомо эрямо, кодамояк ормадо муезь пичкавтоиа койть-илат, тикшет ды седи тов.
Буквально жить без болезней,, или же исцелиться при помощи ритуалов , обрядов. Или же целебное снадобье.

Ормаменстий
П
Паз-паз валось эзь минек кельсь иранонсестенть сон эсинек с-у келень, теевсь кавто валсто .Па., пря, пе,+ азор , прявтазор,азне –кирдийтне эрить-ашить ансяк чова рунгосо.
Ошибочное мнение многих исследователей приписывать это слово иранским заимствованием , это сложное слово ф-у. происхождения :Пай, пря, пе,-вехушка, макушка, голова, конец+ аз(азор) , главный, хозяин стихии, духовное существо , держатель живущий на тонком плане.
Пазава- теке ансяк ава.
Тоже что и Паз , только женского рода.
Пазмарий
Пандовкс
Панжома чарть
Панштвал
Паксява- паксянь азорава –кирьдий.
Дух держательница полей.
Парь
Пасчанго- Пазтнень . кирдийтнень пельде вий ды лезк, лездамодо Пазнень энялдомадо мейле.
Благодать, сила . благословение от держателей, Творца. Вответ на наше обращение к ним за помощью.
Пежеть
Пежемемс
Пежетень нолдамо
Пежетькстамс
Пингеде-пингень
Пеземкс- палмань конань верце пезе явозь кавтов, коната стятылизь калмолангс, козонь понгавтовиль ливамо аноксонь ракшань кеденть.
Кол, который раздвоен в одном коце на двое, он ставился на могиле умершего, на этот кол вешались шкуры жертвенных животных. принесенных во время поминального обряда.
Перня(Нешкепире) озкс-Озкс коната ютавтови Нешкень пазонтень умарьковонь 1-це чинть. Нешке пиретне свал теевить вирькужосо, озксосьдяк ютавтови нешкепиресенть, те озксось ве кудонть мекшень кирдицянь, аноксокс печкеви ашо гала, пидеви-паневи пуре, Шумбракши, прякат, каша ды нама медь. Озксонть ютавты Кудазорва . Галанть печкемсте евтави истямо озолмине.
Паз, Чангодть! Инешкипаз, Чангодть!
Нешкень кирди! Нешкень Ине Азорава!
Неимизь –марямизь! Мезе вештяно сень макст!
Минь тоне ашо гала, тон , минек тежат нешкеть!
Энялдтано икелеть! Арнетяно валдо мелеть!
Ванстык –пирик нешкепиренек!
Апаронь арсийде, сельмень сявадыйде,
Муницядо, злыдарь ломань якицядо.
Паз , Чангодть! Паз, Чангодть!
Вирень кирди, Вирьава, Нешкень кирди, Нешкепазава!
Чангодеде, тенек, улест седи ламо мекшенек,
Пондонь-пондо меденек. Паз Чангодть!
Озавась сюкони ииле енов ды каи брага чакштонть пуре веси енкстнева.
Нешкепирень кудосонть мазы кшируця лансг анокстави аноксонь-пазпалонь моргась. Кирвастеви штатол. Пурнавить веси кудораськетне Озавась кирвастьсы штатолонть. Веси кармить чекамо чилисема енов, Озаванть мельга евтыть озолманть.
Я, Инешкипаз, чангодть! Паз, чангодть!
Тон, марицясь, кода тикше касы, тон неицясь кода , пеште панжи,
Неемизь, марямизь! Сюконятано пильгезеть,
Пшкадтяно валдо оймезеть; марик озксонок,
Менельалга нолдык, масторланга сравтык,
Раштаст нешкенек, сатышка ламолгадозо меденек,
Штатолонь, эрьмезень теемс сатый улезе штанок.
Ки а машты озномо, энялдтано; сеньгак озксонзо саик,

Эрьвантень макст шумбрачи ды икелев молиця тевть! Паз ,чангодть!
Инешкипаз, чангодть!
Мейле Озавась саи чакш медь марто, сонсь варчи пенч медь, ды ютасынзе веси кудораськетнень , Сыретнесте саезь эйкакшнень каванясынзе медьсе, мейле текень теи браганть марто.

Теде мейле озксось поладовиль.

Я, Пазчангодть! Инешкипаз, чангодть!
Вирень кирди! Вирява! Вирьга-укшторга,тон, якат,
Виренть содасак чувтонь пес, виренть якасак кандонь пес.
Марикая озксонок, саикая сюкпрянок.
Энялдтано икелеть, ванстытяя нешкенек,
Берянь тевень теийде, стака сельме ломнде,
Азарьсь овто якийде. Паз. Чангодть!
Буень Покштят-Покштинеть! Буень Сэрдят-Сэрдинет!
Нешкепиренек , ютазь пингень, азорнеть!
Сонзе тынь вечкиде, созе кисэ терявтиде,
Чувтнень –куракшнень озавтыде,
Нейгак уледе мартонок, нейгак лездадо тевсенек!
Паз,Чангодть ! Инешкипаз ,чангодть!
( Озавась токасы видькедьсензе каша марто чакшонть ды мери)
Зяро кашасонть, ямкстнеде! Истя зняро улест минек нешкетнеде!
Ванстовост сынь душман ломанде-салыйде !
Улезе, Инешкипаз-трицянок меденек раськень- малавиксэнек лемс,
Лисинь-совинь, пурныцянь-пиштицянь, аразьчисэ эрицянь лемс!
Инешкиаз, Веречипаз! Макст тенек Шумбрачи, икелев моли тевть!
Кадык минек мекшень роенек, а кепедить верев, ванстомизь ильведькстэ-емавксто роень кундамсто! Ванстык нешкепиренек салыцядо! Паз , чангодть! Инешкипаз, Чангодть!
Знярдо ушодыть меденть саеме, эрьва нешкенть икелев чакшкес каить медьарво. Сон алтави Нешкепирень азоравантень. Эрьва некепирень азорось кавани од медьсэ , брагасо кода малавикс раськензе истя велень эрийтнень те ловови Пазонь тевекс, эдь максат вейке кедьсэ. Пазось максы теть кавтосо.
Пиземень озкс-
Поза-
Проявт,алганжейть-аванькс вийть.
Темные силы, оборотни приносящие несчастья,беды ,болезни.
Пургаз-
Превспутый
Пуре-
Пурень кудо-
Пурьгинепаз-пурьгинень ды сонзе марто сюлмавозь, даволтнень, цярахмантнень, сэтьме пиземетнень лангсо азор.
Буквально бог Грома, Держатель природно-стихийных явлений; ураганы, град, теплый хороший дождь.

Р
Раватя, Равава-Рав леень кирдий.
Дух покровитель реки Волги.
Ракшат-
Животные-ракшат. Овто-медьведь символизирует могущество, здоровье, силу, смекалку. Зачастую в ритуальных действах молодежь наряжалась в медведей. Яксярго(лебедь) –красота природы,ее обычно сравнивают с Иненармунь. Норовжоч-жаворонок символ прихода весны .Птицы вообще символизируют в целом одухотворенность, носительницы новостей.
Утка почиталась особо, когдато в древние времена она помогала найти земную твердь, когда было наводнение вследствии грехопадений человека, люди в лодках могли легко определить сухое место по полету утки, поэтому как в орнаментах ,так и в предметах изделий ремесленников у всех финно-угров есть элементы уток, утиных лапок.
Пчела-мекш- символ организации, труда, порядка, усердия. Пчелы словно воплощения душ которые словно рой отделяются от божественного Единого.
Нимилявт-бабочка, души умерших, словно бабочки ,после смерти улетают к создателю.
Паук с паутиной ассоцируется с судьбой человека, человек плетет нить и паутину своей судьбы.
Резюме. Звери и птицы являются посредниками между разными мирами, онизнают тайное, помогают человеку. Есть даже наставление ежели ты научишся речи зверей и птиц ты будешь мудрым.

-----------------------------7d7bb1f80524
Content-Disposition: form-data; name="format"

1

Категория: Мои статьи | Добавил: unknow (09.05.2007) | Автор: Пургазонь Викай
Просмотров: 1483 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/1 |

Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Copyright MyCorp © 2024