b>ЭРЗЯНЬ РАСЬКЕНЬ ОЙМЕНЬ –РУНГОНЬ ПИЧКАВТОМА КОЙТЬ. ДУХОВНОЕ ЦЕЛИТЕЛЬСТВО РЕЙКИ
ЭРЗЯНСКОГО НАРОДА. Пазчангодт!Неень шкане а муят вейкеяк ломань, коната улевель кода рунгосо, истя
оймесэ шумбра. Сядот тёжат надобият микшневить надобиянь миема кудотнесэ, яла
теке орматне а шаштыть сэредицятнестэ. Мекевланг орматне чистэ –чис , яла
ламолгадыть. Тёжат экстрасэнст, одшамант, вудут, дукпат, хилерт да та кода
лемест а ёвтневитьдяк весемень. Алтыть сэредицятнене вейке-кавто коень ютавтозь
пичкавтовмс –ваньськавтомс ормадост. Ансяк лисни теть пичкавтыцятне чамдасызь
ярмакост зепстэст, орматне мекевланг узавтовить ды мейле врачнеяк а
пичкавтовить. Веси мекс бути стувтыть сень- эряви васняяк пичкавтомс ойменть,
муемс орматнень-тарвотнень нильксэст-ундоксост, ды вейсэ сэредицянть марто
вешнемс Ки шумбрачис. Веси орматнень нильксэст-ундоксост васняяк сэредицянть
оймеёжосонзо, апаронь арсемась лиятане, сельмень сявадомась, сюдомась, апаро
валонь ёвтамось, тиринь раськеденек безардемась, пертьпельксэнть Мастораванть
лангсо нарьгамось ды эйстензе шаштамось-вана косот сеедьстэ орматнень ундоксост.
Эрзянь раськенть ули истямо Ине кой, конатась лезды витемс ильведькснень
сэредицянть оймеёжостонзо, ды пичкамс ормадо, лисемс шумбрачинь эрямокилангс.
Теевтяно содавиксэкс те Ине коенть марто. Инешкипазось чангодезе тенек, Ине
тевенек ушодомсто! Паз, Чангодть! Инешкипаз, Чангодть!
Благословение Создателя, да пребудет снами! В наше время пожалуй не найдется не
один человек на Земле , который был бы как физически так и духовно
здоров.Тысячами появляются новые всевозможные лекарства, направления медицины,
но заболеваний с каждым днем становится все больше и больше.Кажется и выхода нет
из этого тупика? Но он есть,он кроется в нас самих. Ведь мы лечим только само
заболевание, не стремимся выискивать её причину. Сквернословие, жадность,
зависть, посылание проклятий другому, притворство ( модное, слепое выполнение
религиозных обрядов и ритуалов), оторванность от Матери природы, нарушение
экосистемы, не почитание своих предков: вот толика причин наших недугов. Сейчас
появились толпы кочующих псевдоцелителей, обещающих сказочное мгновенное
исцеление, а на самом деле эти горе целители больнее самого больного, ведь в них
только алчность , обман , нажива за счет страждущих, которые отдают свои
последние материальные блага , лишь бы выздороветь. Есть древние прекрасные
методы , которые помогают как и в духовном а значит и физическом
исцелении(Аюрведа, Рейки и т.д) , которые незаслуженно забыты и зачастую так
искажены , что человек может еще хуже запутаться. Я хочу приоткрыть завесу
понятным –доступным языком и методами ЭРЗЯНСКОГО ДУХОВНОГО ЦЕЛИТЕЛЬСТВА, с
ритуалами и обрядами по самоисцелению и изменению своего духовного самосознания
на путь истины и здоровья. Благословение Создателя-Инешкипаза и всех Сил Света !
Да пребудут с нами , на нашем пути! Паз, чангодть! ОЙМЕНЬ РУНГОНЬ ПИЧКАВТЫЦЯТНЕНЬ-ВИЙШКИЭРИЙТНЕНЬ АНОКСТАМОСТ-ПОДГОТОВКА ДУХОВНЫХ
ЦЕЛИТЕЛЕЙ .
Нама вейке чис а тонадоват, теть койтненень, эряви важодемс ды важодемс ойменть,
мельёжонть марто. Содыцясь-вийшкиэрийсь (эрзянь шаманось) , кочкиль истят
эйкакшт конатат сэредильть стака ормасо, ды конат тешкстазельть Пазонь черьтсэ,
конась содавиль ды марявиль ансяк содыцянтень –вийшкиэриентень. Васняяк
пичкавтыцясь лездыль пичкамс эйдентень, мейле састынькине ушодыль
тонавтоманзо.Кой-кона тетятне-аватне, максылизь эйкакшонть пичкавтыцянтень.
Эйкакшось састынькине ушодыль лездамо вийшкиэриентень эрьва кодамо важодема
тевсэ.Якиль мартонзо тикшень-надобиянь пурнамо, ведьпрянь саеме лисьмапряс.
Састынькине эйкакшось соньсь тонадыль надобиянь теме тикшесте-мейстэ.
Вийшкиэрийсь содавтылизе эйкакшонть колмо эрямо паксятнень марто (Тоначи, Течи,
Икелечи), тонавтылизе ракшань, нармунень, тикшень-чувтонь марям оды чарькодеме,
Содамотёшксонь, вийтёшксонь теме, ноготонь ды содамотёшксонь каямо.Нудеень,
кайгань, элекайгань(*гуслянь), чавумань, вийторонь, пазштатолонь яндавань ды
лията коинзамонь пелькстнень-кедьёнкстнень анокстамо. Содатылизе иень
Ковкерьксэнть Покшчитнень-Озкстнень марто.Аламонь-аломонь од ломанесь кармиль
вадря-дока лездыцякс коень ютавтомсто. Сыль шка знярдо вийшкиэрийсь ютавтыль ,
эсинзе лездыцянть вельксэ кой. Конатань лемезе Иневиенть-Эрьменть , Пазонть
Чанстенть марто сюлмавома-содавтома (инициация-посвящение). Те коенть ютавтомадо
мейле тонавтницясь, сонсь теевиль вийшкиэрикс. Вийшкиэрись свал эриль ськамонзо
(полазо арасель) , эдь сон Пазонь тешкставт ломань, конатась эри ансяк ломанень
кисэ. Те нама стака канст, ды яла теке сехти паро.Эдь кандомс эсь вельдеть
сэредицятнене лезкс, ванстомс раськенть эрямолувонть ды койтнень, улемс виде
перьтьпельксэнь ды Инешкипазонь эйдекс. Те пек покш уцяска! Кодат койть
тонавтомасонть ульнесть, минь састынькине карматано содавтоманк эсинек
важодевксэнек-сермадовксонок. Пазонь чансть, тенк, эсь прянь, оймень содамос
бажицят!
Подготовка духовных целителей в старину занимало довольно длительное время.
Духовный целитель видел отмеченного Всевышним ребенка, который зачастую
страдал каким-либо недугом. Исцелял его и тихонько приобщал к таинствам
целительства.Родители отдавли на попечению целителя ребенка. Ребенок повсюду
сопровождал целителя, видел ритуалы, обряды целительства, ходил вместе с
наставником собирать целебные травы, коренья, за святой водой из семи
источников, участвовал в ритуале забора этой воды. Путешествовал вместе с
целителем в трёх измерениях, учился готовить ритуальные принадлежности, предметы
силы, учился слышать и понимать зверей, птиц , растения и деревья. Знакомился с
календарно-обрядовыми праздниками-моленьями, готовил руны и символы силы,
обереги. Раскладывать руны, бобы. Через некоторое время , наставник проводил
обряд-ритуал инициации-посвящение, из ученика в целители. Во время посвящения
ученик подключался к Великой Силе , Инеэрьме-Пазчанго. Целители зачастую жили в
одиночестве, без семьи обычно на лесной поляне. Это конечно тяжелая ноша, но
всеравно целители самые счастливые люди ибо они помогают обществу в исцелении и
его сохранении, оберегая его от темных сил и врагов. Целители пребывают в
постоянном творении и заставляют других тоже творить а не прозябать. Постепенно
мы постараемся познакомить вас с многими таинствами, медитациями, практиками и
методиками целительства.Стремящемуся познать себя, да откроются врата мудрости!
Пазчангодт! РЗЯНЬ РАСЬКЕНЬ ОЙМЕНЬ-РУНГОНЬ ПИЧКАВТОМА КОЙТНЕНЬ ИНЕ КАРМАВТОМАТ
ЭРЗЯНЬ РАСЬКЕНЬ ОЙМЕНЬ-РУНГОНЬ ПИЧКАВТОМА КОЙТНЕНЬ ИНЕ КАРМАВТОМАТ.
1.Важодть Инешкипазонть пельде, пичкавт сонзе лемсэ-вийсэ эрьмесэ, ульть сонзе
виенть ды чанстенть ютавтыцякс-максыцякс.
1.Исцеляй от имени Создателя, буть проводником еего благодати и сылы.
2. Зярдояк , ломаненть сэредьксензе иля сае эсить лангс, васняяк кармавтык лезкс
мельга сыцянть арсеме-вешнеме, орматнень тувталтнень оймеёжостонзо. Ды эрямо
тевстензе.Сэредицясь сазо авуль ансяк рунгонь орманзо марто, васняяк панжадо
оймензе ды пичкамонь чанстенть лезксэнть вешнема мельга.
2. Целитель никогда не должен брать болезни страждущего на себя.Целитель
заставляет страждущего в поиске духовных и фихзических причин недугов.Это могут
быть ошибки совершенные страждущим по жизни как явно так и мысленно. Страждущий
должен быть открыт самокритичен , стремиться очиститься духовно и исцелиться
физически.
3.Семс знярс сэредицясь а сайсынзе-арсесынзе мельсензе сеть апаро тевтнень
эрямостонзо, конатнень сон тейнесь, тейни, ды а карми сынст витеме-полавтомо
вадря лезэв тевсэ, сэредицясь знярдояк а пички.
3.До тех пор пока страждущий, не осознает свои ошибки, не будет стремиться
исправить их благовидными поступками , он не исцелится.
4.Вийшкиэрийсь-пичкавтыцясь, сонсь знярдояк а веши ярмак-каявкс, казне
важодеманзо кисэ. Каявксось-аноксось путови соньсь сэредицянть, раськензе пельде
эсь олясост. Эряви содамс сэредицянтень, малавиксензе туртов, амаксови деряй
каявкс, лезе а карми улеме. Каявксось те анокс-озкспал сонсь Инешкипазонтень ды
сонзе кирдийтнень чанстень ды лезксэнь кисэ, а эряви стувтогмс сеньдяк
пичкавтыцяентень эряви эрямс ды нама сонензе эряви лездамс эрьва мейсэ.
ЭРЗЯНЬ РАСЬКЕНЬ ОЙМЕНЬ РУНГОНЬ ПИЧКАВТОМА КОЙ
ЭРЗЯНЬ РАСЬКЕНЬ ОЙМЕНЬ-РУНГОНЬ –ПИЧКАВТОМА КОЙ-ОБРЯД ЭРЗЯНСКОГО ДУХОВНОГО
ЦЕЛИТЕЛЬСТВА.
Сась шка ушодомс оймень-рунгонь пичкавтома коенть.Сэредицясь путсынзе
стуворонть-морганть лангс пазпалонзо. Ушодови кортнема-кевкстнема.Мезень
тувтал-тамаша, ветизе ломаненть пичкавтыцянтень. Зняронь шка, ломанесь сэреди.
Пичкавтыцясь састынькине вешни оматнень-тарвотнень нилькстнень-тувталтнень.
Косто сыть-прыть орматне, кодат сынст ундоксост-тувталост, эрзянь раськень
пичкавтома койтнень коряс истят:
³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³
Пришло время проведения самого ритуала-обряда Духовного целительства. Страждужий
, ложит в ритуальный короб на стол, свои пожертвования. Начинается доверительная
беседа, своего рода психоанализ, причин недуга.Сколько уже мучается человек,
после чего у него начались проблемы. Постепенно целитель находит корни-причины
недуга. На основе Эрзянского Духовного целительства причины бывают следующие:
ùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùù
1.Буень-уцяскань. Эрси истя, кой-кона буесь сюдовт, буень ломантне тейсть ламо
зыянт ды пежеть. Эрсекшны истяяк, паряк те буестэнть кияк чавозь лия масторсо,
ды рунгозо апак калма. Паряк те буесь сельмень сявадыцятнестэ, тесэ кортамось
моли видестэ апак сепо. Эдь пичкавтыцянть а манясак , сон неиця, пачк несы
весемезенть. Инешкипазось казизе сонзе истямо чаньстсэ, неемс ютазенть, неень
ды икелечинть. Знярдо видестэ сэредицясь, панжсы оймензе, муевить ормань-зыянонь
ункстне, мерть сэредицясь коень ютавтомадо мейле, мари лезкс.
áááááááááááááááááááááááááááááááááááááá
1.Бывает причина родовая, корни которого по роду страждущего.Возможно в этом
роду были самоубийцы, или же убиенные , но не похороненные на чужбине. Возможно
этот род несет на себе проклятие, за деяния ,зло, ненависть, зависть, воровство,
и прочие злоключения.Здесь пациент должен полностью открыться, не скрывать тайн
своего рода.Ведь целитель наделен даром всевидения и от него невозможно что –то
утаить. Да и искреннее покаяние, осознание , открытость страждущего, залог
скорейшего выздоровления.
ËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËË
2.Эрсить ормат, конатат ютыть курок. Теть орматне сюлмавозь пертьпельксэнть
марто. Знярдо тештнестэ молить виев, калгодо толкунт, ды авуль пек шумбра ойме
ломанесь, прянзо марясы беряньстэ.Сэреди прязо, беряньстэ уды, ацирьгали,
колавкшны мелезе. Теть орматне курок пичкавтовить; тикшень надобиясо, банянь
пичкавтома койтнень вельде, ды нама перртьпельксэнть вадрялгадомазо лезды
пичкамс ломанентень.
³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³
2.Есть болезни быстро проходящие, связанные с геомагнитными и природными
факторами.Когда человек чувствует себя разбитым , раздраженным. Такие болезни
кратковременные недуги хорошо поддающиеся фитотерапии, и конечно же бане с ее
целительными свойствами. Так же сулучщением геомагнитного и атмосферного
процесса самочувствие улучщается.
3.Колмоце ёнксонь орматнеде сехти ламо. Сынь сюлмавозь пертьпельксэнь эвстнень
марто, апаро арсицянь ды муницянь берянь тевс-арсемас понгомась. Сельмедема,
шумс понгома, приткат, прамо таркат, эрси сонсь сэредицясь покурды теи зыян
кирдийтнене-пазтнене. Эрсить эждямонь, Сюдомань, кольстямонь(порча) ,
кельмевтема муницянь тевть. Эрси ломанесь солы прок штатол , знярдо педякшныть
тензе идем эвстне . Прамотаркатнедеяк пек ламо: киулос, поровонь трокст, ракшань
печкема таркас,калмо лангс,эшкевкшны-эрьтядевкшны кшныс. кевс, чувтос ды с.т.
Толонь, вармань, ведень, модань, коштонь, кирдийтне казикшныть ломантнене ормат,
покурдамост кисэ. Лията ломанень сюдомась, сельмень сявадомась, маньчемась,
мекев велявтни ормасо.
²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²
3. Болезни третьей группы самые многочисленные и зачастую очень тяжело
протекают. Это сглазы, проклятия, порчи , наговоры, присушки и отвороты
любовной магии. Притки, когда человек падает или наступает на нехорошие места, к
нему могут прилипнуть лявры , бесы. Так же болезни бывают как наказание за
оскорбление природных духов. Болезни третьей группы также исцеляются, но для
них зачастую кроме сеансов духовного целительства требуется комбинированное
лечение, массаж, траволечение, гомеопатия и т.д.
ÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐ
Васенце пельксень- ёнксонь орматне пек стакат, куватьс молитцят, эдь сынь
сюлмавозь ломаненть уцясканзо марто (карма). Ламось , мезесь кадовсь
икелепингень эрямостонзо, эдь ломаненть кулы ансяк рунгозо, оймезе свал эрий ды
пежетьне свал ойменть марто, эстэст а оргудят, а витьсыть вадря тевсэ деряй.
Икелепингень эрямостот ульнесть ламо пежететь, те эрямосонть карми теть пек
стака, ды яла теке пежетьне витемкат вадря тевсэ. Сээдьстэ сави полавтомс
эрямолувось мельтне-арсематне, те нама пек стака ды авуль вейке чинь тев, нама
эряви вадря лездыця-ветиця, коната лездаволь, невтевель теть видечинть, ды апаро
теветь. Мердяно уцяскань-кармавтома (закон кармы). Эряви кармамс ваньскавтома
васняяк ойменть, улемс шкиницякс, цидярдыцякс, ды нама Инешкипазось несы Тонь
важодемат, ды лезды полавтсы уцяскат. Омбоце ды колмоце пельксэнь-ёнксонь
орматне теке, эсист койсэ сюлмавозь, уцясканть-кармавтоманть марто, яла теке
сынст седи шожча пичкавтомс. Мезе теят секень неят , ули истямо валмеревкс.
Вадря тевть, шкинема, раськень коень, келень ванстамо, Покштянок-Сэрдянок
ливамо, Пертьпельксенть ванстамо, Инешкипазонь лувсо-кармавтомасо эрямо, ансяк
те вети Шумбрачис. ЛОВОДО ПРЯНК ИНЕШКИПАЗОНЬ ДЫ МАСТОРАВАНЬ ЭЙДЕКС, шкинеде,
ловодо прянк веси Менельтомбальксэнь –Модамасторонь пелькскекс, куш тынь
вишкинькине пелькске, яла теке пелькс,
Ды Покшось свал терявты лездамс вишкинентень.Уледе арсиця ломанекс, сестэ
пичкавтыцясь тенк лезды, эдь васняяк тыньсь лездатадо-полавтадо меленк-ёжонк
валдос.
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Болезни первой группы тяжелые затяжные, они связаны с кармой человека.
Здесь необходимо глубинное переосмысление жизни страждущнго, изменение привычек
уклада жизни. Ведь причинно-следственный механизм работает всегда, вы не сможете
спрятаться от законов кармы. Но кармы не надо бояться , надо изменять свою
духовность, творить а не быть рабом. Быть духовным человеком, а не просто
религиозным. Человек , вернее его душа , меняет только свое тело во время
физической смерти., а душа с кармой она вечная. Естественно и болезни 2 и 3
групп тоже, так или иначе связаны с кармой, но они легче, потому что они
наработаны в этой жизни. Мой Вам совет берегите мать природу, будьте дитём
Создателя и Матери Земли, берегите экологию. Бережно относитесь друг к другу,
берегите могилы предков, не враждуйте на религиозной почве, уважайте выбор
другого. Берегите культуру своего народа, язык, обычаи. Предательство своего
народа очень тяжкий грех.Здоровье человека , самое ценное что у него есть, ведь
его не закие деньги не купишь.Будьте ближе к природе, ближе к своим корням,
пришло время собирать камни. ведь скоро придется спасать не только себя, но и
Землю, настолько мы люди обмельчали в своем ханжестве. Я думаю что методы
Духовного целительства,это первый шаг на пути спасения наших душ и самое главное
колыбели Единой Матери-Земли…ОЙМЕНЬ-РУНГОНЬ ПИЧКАВТЫЦЯНТЬ-ВИЙШКИЭРИЕНТЬ, КОЕНЬ ЮТАВТОМАДО ИКЕЛЕ
АНОКСТАМОНЗО-ПОДГОТОВКА ЦЕЛИТЕЛЯ К ОБРЯДУ ДУХОВНОГО ЦЕЛИТЕЛЬСТВА.
Вийшкиэриесь, коень ютавтомадо икеле, кирвасти пазоньштатол, пшкади
Инешкипазонтень , сонзе аравт кирдийтнене-ашийтнене, Сэрдятнене. Эдь виесь авуль
эсинзе, эсь виесь а саты, эряви сюлмавомс Инешкипазонть Инеялтонть-Эрьменть
марто, пшкадемс Пертьпельксэнь эвстнене-кирдийтнене, Покштятнене-Сэрдятнене,
ансяк те веси лезды вадрясто ды виевстэ коинзамс пичкавтома коенть.
Стувор-морга лангс каяви вийтешкс марто руця, руцянть лангсо: куншкасо яндава
Пазонь штатолонть марто, конась теееви эчкесте штасто пувордазь (спиралеобразно)
. вийторо, сувтамо парго, баягат, идемкань сёлмот ды седи тов. Путови Шумбракши
ды медьарво, покш кечесэ ведьпря. Соньсь вийшкиэрийсь оршни коинзамо
оршамопельть, оршамопельсэнть викшнезь чувтонь черть, ды лията вийтешкст.
Чувтось те колмо эрямопаксятнень тёшкс. Карксамозонзо понгавтовить вийторо,
ванстальмат, идем ракшань ловажинеть-месть, кенеть конатат пурназельть виень
таркатнева. Те вансты коинзыцянть апаро эвстнеде ды раужо тевень
теицятнеде-муницятнеде.Вийшкиэрийсь свал эрсиль сеть чопуда ойме ломантнене ды
идем эвстнене, секскак нама прясь эряви ванстамс эрьва кодамо ванстальмасо.
Перед проведением обрядов Духовного целительства, целитель проводит
предварительную подготовку. На ритуальном столе расстилается ритуальная
скатерть, в середине яндава со свечой , толсто слепленной из воска
спиралеобразно, ритуальный нож , курительница, колокольчики, крыло птицы,
ритуальный хлеб Шумбракши и ритуальный напиток медьарво, в большой чаше налита
ритуальная святая вода из семи источников. Сам целитель облачается в ритуальные
одеяния. На ритуальной одежде вышиты эрзянские символы силы, символ трех миров
дерево, те символы которые из поколения в поколения передавались целителями.На
поясе у целителя висят предметы силы : камни , лапки и косточки, зубы диких
животных, собранные в местах силы. На шее тоже обереги. На голову одевается
плетенный из бересты обруч, дабы защититься от злых сил и недоброжелателей
–колдунов.Которые дико не навидят целителя за его силу и борьбу со всякой
нечистью. За святой водой Ведьбря, ходят заранее в новолуние на семь источников,
рано утром на восходе солнца. Возле каждого источника проводится ритуал-моление,
приносятся пожертвования в виде медных или серебряных монет. Зажигается свеча.
Большие ритуалы проводятся с жертвоприношением кусочков мяса дикой птицы и каши
на день солнцестояния Чиньаштема . Вода силы-ведьбря используется для проведения
ритуалов, приготовления ритуальных напитков и пищи, для проведения ритуала
отливания на воск, олово. Кроме того на эту воду совершают заговоры на ту или
иную болезнь, омывают страждущего после ритуала Духовного целительства.
С иточников осторожно ковшиком черпают верхний слой воды, глубоко зачерпывать
нельзя, эта вода считается мёртвой.
Ведьбрясь саевкшны ковонь ушодома читнестэ,валске ланга, сисемь лисьмапрясто.
Эрьва лисьмапрянть икеле ютавтови озкс-кой. Кирвастеви штатол, озкспалокс
туевить пижень, сиянь ярмакт. Кизна Чиньаштема Покшчитнестэ, вийшкиэрийсь ютавты
седи покш озкст эрьва лисьмапрянть лангсо, косто сон сайни ведьбря, те озксонть
ютавтомга озкспалокс-аноксокс туеви пидезь идемкань сывель, ды суронь каша.
Ведьпрясь саеви лисьмапрястонть верьде ,илязо понго алгаксось чакшонтень, те
ведесь канды ансяк зыян.Саезь ведьбрянть лангс кортавтовить эрьва кодат озолмат,
валовиль шта ды киве, шляви-нардави сэредицясь коизамодо мейле, анокстави коень
ютавтомга ярсамопелесь-аноксось. Ведьбрянь саема коесь ютавтови салава илидизь
нее сельмень сявадыця апаро ойме ломанть. Ведьбрянь саема озолмась истямо.
Инешкипаз! Вере Чипаз!
Чангодть! Паз Чангодть!
Веденьгирди Ведява,
Веденьгирди сияка!
Пек васолдо тон лисят,
Пек васолов тон чудят.
Сиянь покольть тонь кеветь,
Парсей суреть тонь нулкот.
Ламо лезе тон кандат,
Коське кургинеть симдят.
Ормат-тарвот сэредийсте тон панят,
Ойместе-рунгсто сэредькстнень
Тон ведьпринесеть шлят -нардат.
Вана сынь тонеть валдо мельсе,
Сиянь –пижень ярмакке теть
Озкспалнекс- казнекс кедьсем.
Макстая тень эсь ведьприненть,
Энялдомам топавтыка,
Сиянть- пиженть тон саика.
Ведьпринеть лезе кандозо,
Шумбрачи тенек максозо.
Паз Чангодть! Паз Чангодть!
Паз Чангодть! Сюкпря ведява казнеть кисе.
Эрьва чистэ, вийшкиэрийсь , валске ланга ютавты Озкс-Сюлмавома Ине виенть,
Пазчангонть марто. Эсь озксонзо пшкади , энялды веси сэредицятнень, раськензе
кисэ, Инешкипазонть, кирдийтнень икеле. Ливии-кунды лемест Сэрдятнень.Кирвасти
штатол, путы Шумбракши, кивастьсы сувтамо паргиненть, те озксось коесь, седияк
виенсты ды вансты вийшкиэриенть.
В каждое утро Духовный целитель проводит медитацию-моление, для подключения к
Великой силе, силе стихий и стихиалий,К силе мудрости предков. В своей молитве,
он молится за всех страждущих, за народ, за землю, за общину.Обьязательно
ставится ритуальная пища и конечно же зажигается ритуальная свеча и
курительница.
ВИЙШКИЭРИЙНТЬ ЭРЬВА ЧИНЬ ИНЕ ВИЕНТЬ МАРТО СЮЛМАВОМА ДЫ ПАЗОНЬ ЧАНСТЕНТЬ МАРЯМО
КОЙ –ОЗОЛМА.
Инешкипаз! Вере Чипаз! Тон, марицясь кода тикше кассы,
Тон, неицясь кода пеште панжи. Неимик, марямик!
Пшкадян тонеть валдо мельсэм, ашан икелеть, штапо оймсэм.
Марик, Тонь вечкеманть седейстэм, варчик Озкспалонть кедьстэм!
(тесэ кепедеви Шумбракшись верев)
Ознан икелеть, верев кепедьсынь кедем, масторов нолдаса сюкпрям.
Инешкипаз! Вере Чипаз!Энялдан икелеть, нолдык рунговам, пачтик
Оймевам, Инесодамочинть, Инеялтонть, Эрьменть-виенть!
Улезе лезе середицятнене,пичкаст оймест-рунгост,туест веси апарост.
Инешкипаз! Вере Чипаз! Нолдыть пежетенек, вельмевтик-ванстык раськенек,
Ванстык-кастык паксясо видевксэнек, кардазсо эрий ракшанок, чачтыцят улест
аванок, касост-кепетест шумбрат-превейть тяканок.
Тонь, эрьмесь-виесь Монь пачка ютазо, весемене сон лезе кандозо.
Сэредькстнень-апартнень таркас , шумбра ойме, шумбра рунго улезе.
Инешкипаз! Чангодть! Вере Чипаз! Чангодть! Паз, чангодть!
Те озолмадонть –коенть меле Вийшкиэрийсь энялды Инешкипазонтень, меремс пшкадемс
сонзе аравтовт кирдийтнене пазтнене, Покштятнене –Сэрдятнене истямо озолмасо.
Инешкипаз! Вере Чипаз! Мерьть пшкадеме тень Анге патяне,
Преа\вейчинь максыця Кастаргоне, мелень топавтыця Иненармунне,
Тевень мельга ваныця Велень пазне, уцяскань максыця, берянь тевде
Ванстыця Цюр пазне, Масторонь кирдий Мастораване, Сэрдянь ойме азорне
Масторпазне, вечкемань ванстый Нардаване, парочинек ванстыця Куйгорожне,
Ормань-тарвонь шлиця нардыця Баняване, ведень кирдий, оймень-рунгонь нардый
Ведьаване. Веси кирдийтне, веси ашийтне, веси азортне, лездаст тенек,
эрямостонок,
Коень- коинзамостонок, сэредицянь пичкавтомастонок! Паз, чангодть! Инешкипаз!
Чангодть!
Раськень Покштят-Покшават! Вана пшкадян мон Тыненк! Улест ойменк свал мартон.
Лездадо , тень Инетевсэ , свал уледе Монь седейсэ-мельсэ.
Чудезе Тынк вересь Монь верьсэ, уледе тень содамочинь нильксэкс.
Пингеде-пингес таштавт вмесь-эрьмесь, Раськенек кезерьпингестэ таштавт
коесь-нарьдесь, човорявозо оймезем-мелезем, леекс ютазо рунговам,
кандозо-максозо,
Сэредицятнене-тардицятнене, ормадо-тармодо пичкамо, Раськенек туртов чансть ды
куломадо менсть! Паз, чангодть! Инешкипаз! Чангодть! Вере Чипаз! Чангодть!
Инешкипаз! Вере Чипаз! Чангодть, монень! Кучить Менелень кирдийтнень виест,
Пертьпельксэнь-Модамасторонь Азортне, Сэрдятне, Монь марто свал улест! Оймевам
–рунговам сэредицятнене, раськем туртов, молезе-пачкодезе, виест-лезест!
Паз, чангодть! Инешкипаз! Чангодть! Паз, чангодть!
Вийшкиэрийсь кепедьсынзе кедензе верев, сюкони чилисема, чипелькс,чивалгома,
пелеве енов.Знярдо марясы Инешкипазонть, Пертьпельксэнь эвстнень,Сэрдятнень
виенть-эрьменть оймеванзо –рунгованзо чудеманть( те маряви сарт-сарт,
инесэтьмечи, валсо сон а евтави, мердяно Чанстенть). Вийшкиэрийсь сюлмавсь
Иневиенть март оды Анок лездамо сэредицятнене.Эрси истяяк , Иневиесь каштмоли, а
маряви, те коенть ютавтомадо мейле. Сестэ те чись ловови авуль пек вадрякс, ды
нама кодаткак пичкавтома тевть, пичкавтыцясь а ютавтни, паряк сонсь а анок,
паряк сыця сэредицясь. Кочкави лията чи.
После обращения к Творцу, держателям, к предкам, с вышеизложенной молитвой
–медитацией, целитель поднимает свои руки с раскрытыми ладонями к небу и делает
поклоны на восток, юг, запад, север, ждет благодати. Когда целитель чувствует
подключение к великой силе, он готов к проведению ритуала Духовного
целительства. Бывает и такое сила молчит , не проявляется благодать, значит или
целитель не готов, или пациент к обряду. Выбирается новый день для совершения
обряда.
ОЙМЕНЬ РУНГОНЬ ПИЧКАВТОМА КОЕНТЬ ПОЛАДКСОЗОМЕЕЛЬЦЕ ВАЛ -ПОСЛЕСЛОВИЕ
ОЙМЕНЬ РУНГОНЬ ПИЧКАВТОМА КОЕНТЬ ПОЛАДКСОЗО. МЕЕЛЬЦЕ ВАЛ-ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНОЕ СЛОВО.
áááááááááááááááááááááááááááááááááááááá
Кортнемадо ды ормань ундоксонь вешнемадо мейле-муемадо мейле , пичкавтыцясь
стявтсы сэредицянть морганть икелев, ды вейсэ евтыть арнезь истямо озолма.
Инешкипаз! Тон, Менелень-Масторонь теицясь-шкиницясь, эрямолувонь, коень
Максыцясь-аравтыцясь! Марик, Ине вечкеманок ды Тонь чарькодеманок, конадонть
пешксе минек седеенек-ойменек! Нолдыть чумочинек, мекс сеедьстэ колсетяно Тонь
аравтозь лувонть, стувтнесыне Тонь Ине лементь. А терявтнетяно марямс Тонь
Чанстенть-Эрьменть! Инешкипаз! Энялдтано икелеть пежетенек кувалма, паряк
покурдынек ломань, паряк кольстинек мель валсонок-тевсэнек, паряк теинек пежеть
Пертьпельксэнь кирдийтнене, мейсыяк покурдынек. Энялдтано икелеть, нолдыть
пежетенек , марик энялксонок! Инешкипаз! Минь валдо мельсэ ды панжадо седейсэ,
нолдасынек чумочист , веси сэтнень, кить покурдымизь, кить арсесть тенек берянь
ды сюдость эйсэнек! Макст вий тенек, ды превть ятонок туртов, улест
ятне-душмантне тенек ояксм, улезе ютксонок чарькодема, вейкень –вейкень
вечкема, сэтьмелмасо эрямо. Пшкадтяно Покштянок-Сэрдянок оймезэст, энялдтано
чумочинек нолдамга, сынст лемест стувтомга, раськенек койтнень коламга,
раськенек а ванстомга. Инешкипаз! Энялдтан икелеть , кадык Тонь Виесь-Эрьмесь
лезды тенек. Панемс орматнень-тармотнень ойместэнек-рунгостонок, лездаст тенек ,
Тонь шкиневть кирдийтне-ашийтне. Лездаст ды ванстаст эйсэнек веси валдо вийтне.
Инешкипаз! Чангодть! Паз. Чангодть! Вере Чипаз, чангодть!
(Сэредицясь ды пичкавтыцясь озолмантьёвтамостонзо кедест кирдить верев кепедезь,
озолманть ёвтамодо мейле, теить колмо сюконямот ды аламнес ашить каштмолезь)
Перед началом ритуала, пациент и духовный целитель произносят молитву обращение
к Создателю-Инешшкипазу со словами благодарности, любви и покаяниями за
прегрешения, с искренним прощеньем , всех кто обидел когда-либо. С искренними
пожеланиями всеобщей гармонии в мире, здоровья и духовной чистоты, с мольбой о
помощи в исцелении недугов.
²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²
Вийшкиэрийсь озавтсы сэредицянть морганть икелев, сэредицянть кедензе путозь
панжадо элезензе. Весемезесь анок Иневиенть марто сюлмавомо ды сэредицянть
рунгованзо-оймеванзо ютавтомга-нолдамга.Кирвастеви сувтамкась (цяпор тикшеть,
куз ой, костязь карвопангонь почт, ды лията коинзамонь тикшеть, конатнеде
весемене а эряви евтнемс). Вийшкиэрийсь , сэедьсте седиль кайгасо, чавумасо,
нудейсэ. Сэредицянть рунгозо састынькине ливчакады, оймезе карми пешкедеме
сэтьмечисэ ды лезкс вий учомасо. Пичкавтыцясь путсынзе кедензе сэредицянть пряс
ды ёвты истямо озолма.
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Инешкипаз! Вере Чипаз, чангодть, тенек! Инешкипаз1 Макст тень вий ды содамочи,
ютавтомс Ине шкинема-пичкавтома кой. Тонь эйдеть (ёвтави сэредицянть лемезе),
рунгостонзо-ойместензе панемс сэредькстнень, стакачинть, чулксетеманть,
апаронть. Леекс эрьметь-виеть чудезе , Монь рунговам –оймевам ютазо,
сэредицянтень, пачкодезе-молезе. Эйдеть Тонь( ёвтави сэредицянть лемезе)
пичказо, оймезе ваньскадозо, рунгозо пичказо, седей ризксэзе- оймень стакачизе
туезе. Вана тусь сон, теть Озкспалне (невтьсы кепедьсы верев) . Валдо мельсэ
туизе, ашо кедьсэ панизе. Пачкодезе молезе, сэредицянте-маицянте лезе улезе.
Инешкипаз! Чангодть! Паз, чангодть!
Пичкавтыцясь , кепедезь кедензе нолдасынзе-путсынзе сэредицянть прянзо лангс.
Юты зярыя шка. Пичкавтыцясь сайсы яндаванть Пазонь штатолонть марто, ды ушоды
теме керш ёндо витев штатолсонть кавксо колот сэредицянть перька. Толось
пултасынзе апаро сюлмавкстнень конатат педясть сэредицянтень муницятнестэ, идем
эвстнестэ-чопачатнестэ. Вийшкиэрийсь мери:- Пазонь штатолонть кедезем сайса,
Пазонь эйденть (ёвтави сэредицянть лемезе) апародонть пиряса, прявелькскаяк,
икельгаяк, удалгаяк, витьенгаяк, кершенгаяк, пильгалгаяк. Паз , чангодть!
Инешкипаз1 Чангодть!
Мейле сюкони, ды путсы штатолонть тарказонзо.
◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊
После молитвы . целитель ложит руки на голову пациента минут на 5. Затем берет
ритуальную свечу , делает по часовой стрелке над пациентом 8 кругов. Этим самым
уничтожаются энергетически привязки созданные черными магами и бесами при этом
целитель говорит:- О Всевышний , благослови! Божественный огонь в руки возьму,
сына твоего (имя пациента) от всех сил зла огражу, и спереди, и сзади, и слева,
и справа, и над головой и, и под ногами.Инешкипаз! Благослови!
Затем делает поклон и ставит свечу на место.
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
Пичкавтыцясь сайсы сувтамканть кедезензе ды сувтасы кавксонь кирда сэредицянть
сувтамсто мери истя:- Вана Пазонь эйденть (ёвтави сэредицянть лемезе) виень
тикше коштсо сувтасынек, сэредькстне-орматне качамокс туест эстензе.Инешкипаз!
Чангодть! Паз, чангодть!
Таго сюкони. Путсы сувтамканть тарказонзо. Сайсы кедезензе вийторонть.(Сон
теевиль тумонь, пизёлксонь чувтосто) ды ушоды виень китнень панжомо сэредицянть
рунгосто:-Инешкипаз! Чангодть! Инеторосонть панжовост виень-эрьмень молема
китне, Тонь эйденть (ёвтави сэредицянть лемезе) рунгостонзо-ойместензе(ютавты
торосонть, теи черть веси сэредицянть рунгованзо, ды кува ютавты торосонть
ёвтасы рунго пельксэнть лемензе, мейле теи колмо пирямо-цюрамо колот-черть).
Пирясынек-цюрасынек, Пазонь ломаненть (лемезе) апаро вийде, кольстицядо,
сельмень сявадыцядо, идем эвстэ.(меньгенерьть саевть торосонть теи кавксо колот
сэредицянть рунгонзо перька). Пингеде-пингес Шумбра улезе! Пачкодезе-молезе!
Инешкипаз! Чангодть! Паз, чангодть.
Путсы торонть тарказонзо. Каи апокшке чакшкес ведьпрядонть, ды васня максы
копордамс сэредицянтень, мейле каи кедькоморозонзо аламнешка ведь , ды карми
шлямо-нардамо сэредицянть рунгонзо.
Инешкипаз!Чангодть! Шлясынек-нардасынек апаротнень-орматнень Пазонь
ломаненть(лемезе) прястонзо, пряудемстензе, сельместензе, сельмеварястонзо,
судостонзо, судоварястонзо, кургостонзо, чамастонзо, киргастозо,
киргапакарьстензе, мештестензе-седейстензе. Тевелявстонзо, лавтомстонзо,
кутьмерьстензе, карязстонзо, , пекестензе-почостонзо, максостонзо, пичестензе,
пуярмостонзо, сюлостонзо, котянстонзо, эйдень чачтамо-раштамо рунгопелькстензе,
мештестензе-потестензе, кедьстензе-сурстонзо,пильгстензе-пильгесурстонзо,
верьстензе-верьсанстонзо, веси рунгостонзо-ойместензе.Кода леесь лисьма прясто
ушоды, истя Пазонь виесь-эрьмесь Пазонь ломаненть(лемезе) рунгова-оймева чудезе,
пичкавтозо-ваньскавтозо, чопуда вийтнень, орматнень-тармотнень,
панезе-шаштавтозо. Инешкипаз! Чангодть! Паз.Чангодть!
Мейле саи кедезензе баягине, ды сюконязь ганевти Ниле ёнкстнва, ды сэредицянть
прянзо вельксэ.
Сеедьсте юавтневи штас, кивес валома коесь. Анокстыть коинзамга чакш, козонь
каить ведьбрянь ведь, путыть тол лангс соламо шта поколь,киве. Штась валови
ведьпрясо шлямо-нардамо койденть икеле. Штась солась Саеви лакиця штась, кивесь,
вить кедьс, ведьпря марто чакшось кершкедьс. Ды евтави истямо озолма.
Инешкипаз! Чангодть! Паз, чангодть! Сайса вить кедезем штанть, кершкедьсэм
кирьдса штавалома чакшонть. Аволь мон кортавтан, аволь мон штанть валан, Сонсь
Инешкипазось ды кирдиензе Монь мартом. Сынь валыть_сынь лездыть. Кода штась
тыжны-лажны, ведьпрянтень Кельми. Истя веси орматне, апаротне тыжнезь-лажнозь
туить Пазонь ломаненть(лемезе) рунгостонзо-ойместензе.
Инешкипаз! Чангодть! Паз, чангодть!
Штась валови ведьпрянтень, евтавить сонзе валомстонзо рунгопелькстнею Знярдо
штась, кивесь Кельми ведьбрянтень, вансызь мезе валовсь. Верьксэсь невти
ломаненть оймеёжонжо-уцясканзо (карманзо), алксось орматнень тувталонзо,
сеедьсте штась невтьсы раужо муницянть, идем эвстнень.Штась састо пурнави ды
мейле пултави толбандясо. Веденть каясызь истямо таркас, кие Тува а якси, илязо
педя ормась лияне. Штанть ёртсызь меньгенерть толбандянтень чивалгомас ды
ёртомстонзо мерить:- Косто сась, кие теизе, тов туезе,
пачкодезе-молезе.Паз,чангодть! Инешкипаз! Чангодть!
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
Затем целитель берет курительницу и обкуривает магическими травами больного
восем раз по часовой стрелке над головой и говорит при этом:- Во имя Высшего!
Как быстро дым рассеивается , бтак и все недуги да покинут тело и душу
страждущего (имя). Делается поклон и курительница ставится на место.
Затем берется ритуальный нож (обычно он делается из дуба, рябины) и восьмикратно
делаются защитные оградительные круги над пациентом. Затем приговаривая ,
соскабливают болезнь с человека называя тот или иной орган над которым
проводится действо. Затем делается поклон и нож ставится на место.
Целитель берет чашу с водой силы, дает сделать три глотка пациенту, наливает в
правую горсть воды и начинается ритуал омовения страждущего, так же называются
участки и органы тела. После чего делается поклон и ставится чаша на место.
Целитель берет ритуальный колокольчик , и споклонами зв