SITE LOGO
Главная | Регистрация | Вход
 
Понедельник, 23.12.2024, 03:18
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 172
Главная » 2007 » Май » 5 » КУЗЬМА АЛЕКСЕЕВ ПОСЛЕДНИЙ ЭРЗЯНСКИЙ ПРОРОК
КУЗЬМА АЛЕКСЕЕВ ПОСЛЕДНИЙ ЭРЗЯНСКИЙ ПРОРОК
13:37
<span style="color:red">Алексеев Кузьма – Меельце эрзянь Пазмариесь. Васенце Пазмариенек Тюштя.
Кузьма чачсь Покш Сеське, Обран ошонть маласо (Нижегородчинань), велесе
1764 иень, ожоковсто.
Сон ульнесь эрзятнень олячист, ды эсь пазне кемема кис тюреманть
прявт-ветиекс. Теть тюрематне мольсть 1804иесте-1810 иес.

Те ульнесь виде, валдо ойме, Ине эрзянь ломань, конатась эсь эрямонзо
максызе эрзянь раськень олячив ливтеманзо кисэ. А месть сёпомс, сон эзь
терде верень валомо, колонизатортнень каршо ,тюреме. Сон терьдсь Эрзянь
Ойменть, потмовиенть ванстомо.Те виесь эрзянь раськенть эрямолувонть ,
койтнень Эрзянь Пазне кемемасо – Инешкипазонть кармавтоматнень
топавтомасо.

Кузьма чачсь-кайсь эрзянь сокицянь-видицянь буесэ.18-це пингенть
прядовомсто эрзятнень вийсэ христианствас панемась мольсь пек лепштязь
верьпотсо, калмазыренек ды ознома иньванькс тарканок лангсо нарьгазь,
пултазь-колазь , яла теке эрзянь раськень оймеежомарямочись ды Инешкипазне
кемемась, виевельть. Инязоронь властьнень эстэ пелезь , цёрынесь
тетянстэ-аванстэ ,савсь лемдямс цёрькувасо, секскак сонзе лемдизь рузонь
лемсэ. Кудосо сон кайсь эрзянь озолмань ды коень коряс. Виде, савкшнось
якамс цёрькувавдяк, тов эрзятнень панильть озномо локшосо. Кие, а якиль,
сень лангс сеске прыльть лепштямотне, покшолгавтолизь каявкстнень,
нарылизь ды саилизь Инязоронь ушмов.
Теть лепштямотнень лангс апак вано эрзятне, эрзянь Покшчитнень, озкстнень,
салава ютавтыльть вирень озкскужотнесэ репештясо, ков якильть эрзянь
озкстнене эйкакшонь пес.
Кузьма кассь-кепететьсь кавто, а вейкеть ознома койтне марто: вейкесэнть
рузонь попне кармавтсть озномо лаз лангс артозь «святойтнене», кармавтсть
каштмолезь цицярдомс нарьгицятнень корост, ловомс эсь прят авуль пазонь
эйдек, урекс.
Эрзянь пазне кемематнесэ кортавсь: Тон Инешкипазонть тяказо, секс тонеть
улема пек превей, чевте седей, валдо ойме ломанекс, ванстома
перьтьпельксэнть, киньгак лангсо а нарьгамо. Инешкипазонтень а эрявить
пельдеть ярмакт, сырнень кевть, ансяк паро тевть, паро арсемат, рузонсесь
яла веши каявкс , ярмак, конататне эряви кандомс свал цёрькував.

Эрзянь озолматне сыньсь лисить оймеежосто, чарькодевикст, а эряви сынст
тонавтомс книга вельде, ды рази лади ломаненть теемс пазокс, те эдь покш
пежеть ды идэмевсень тев .
Сисемь иень перть Кузьма важодсь вирьсэ, ды вирьтне эдь, знярдо бути
ульнесть эрзянь раськень чачума элекс, тосо прок зехэль качадсь эрзянь
оймень чинесь, коштось пешксэль сэрдянок лувонь чельктэ. Се шкастонть
арсемсте Кузьмане кармась сакшномо Мельседей Инешкипазонь армине, коната
панжинзе Кузьмань сельмензе седияк, Кузьма кармась марямо Пазонть, сон
минек раськень меельце Пазмариенек (пророконок) истямо жо кода Моисей,
Авраам, Будда, Кришна, Христос, Магомед, мердядо, кода истя , эрзятнень ды
эсист Пазмарий, Арседе паряк эрзятнень авуль Инешкипаз шкининзе, кода лия
раськетнедьдяк? Кузьмане Мельседей армось Инешкипазонть пельде пачтясь
инепанжовкст, эрзянь раськенть икелечидензе, ды мезе эряви теемс эрзянь
раськентень модамасторонь эрямопаксястонть, а ёмамга. Христосонь пазне
кемемась каладома лангсо, Христос авуль паз, сон ульнесь Пазмариекс,
эрзятнене эряви одов виевгавтомс эрзякс пазне кемемась, ванстомс эрзянь
келенть, оршамопельтнень, ды эрзянь раськень эрямолувонть, конатась
аравтозель эрзянь сэрдятнень лапопингень эрямокисэст. Ансяк сестэ, эрзятне
кармить эрямо олячисэ,
А теевить урекс, улить васняяк ломанекс. 200 ламо иеть ютасть Кузьмань
панжовкстнестэ сынь допрок топавтовсть мекевланг, эрзянь раськесь мерть
стувтызе келензе, безарди оршамопельдензе, раськень койдензе, нолдызе седи
домкасто кирьгазонзо урексчинь пазне кемеманть, нарьгазь-колазь раськень
иньванькс таркатне. Кезерень калмазыренек таркас чапсть цёрькуват, ды
монастырть. Нама попнене ды инязоронь азарьс кискатнене истят олячинь
панжоматне, мельтне арсематне эсть тукшно мелезэст, секс кармасть вешнеме
Кузьмань, нарьгамо чачума веленьэрийтне лангсо, терявтнесть пултамс
веленть.Кузьмань ульнесь шказо оргодемс, туемс эрямо од паксяв, ламо
велень эрийтнестэ, энялдсть икелензе ванстозсо сон эсь прянзо. Ансяк
Кузьма кода ламо Пазмарийтне (Христос) максызе эсь прянзо аноксокс, а чумо
ломатнень ванстамга. Сон соньсь мольсь нарьгицятнене, ды саизе веси
чумонть эсь лангс, илизь токше велень эрийтнень. Кузьмань керясть локшосо
велень эрийтнень икеле 80 вачкодемат, ансяк вейкияк энялдомине пельдензе
нарьгицятне эсть маря, мекевланг Кузьма тердсь эрзятнень свал улемс
эрзякс. Кузьмань сезнизь, чавумадо мейле . судоварянзо, сыртязь кшнысэ
путсть конязонзо тёшкс ды кандаласо панизь Сибирев, косо емась. Зняро
згилямот, ульнесть рузонь сермадейтнень пельде,се шкань газетатне
пешксельть рудаздо ды кенгелмодо Кузьмань кувалма. Ансяк раськень
потмоежосо улить мельледема пелькскеть конатат кандызь видечинть, ды
иньваньксчинть конась ульнесь сюлмавозь минек меельце Пазмариенек марто.
Истят селмовт Пазонь ломанте свал кадовить раськень оймеежосо. Ансяк илязо
ёма раськесь, илязо ёма келесь!

Пингеде-пингес , эрямо эрзянь Пазмариенте, Алексеев Кузьмане! Мерьдяно
эрзят:-Эрямо!

Алексеев Кузьма второй эрзянский пророк, первым был Тюштя, по преданиям в
конце 20-го тысячелетия родился третий, последний наш пророк , пока его
имя и место пребывания является тайной, это очень опасно для его жизни, в
России своих пророков не любят, любят и создают лжепророков, и
преклоняются перед пророками других народов.
Кузьма Алексеев родился в крестьянской семье в селе Б. Сеськино
Нижегородского уезда в октябре 1764 года. В то время шла тотальная,
насильственная христианизация эрзян, осквернялись могилы предков,
сжигались на них надмогильные срубики, вырубались священные деревья и
репешти, на местах священных источников как грибы после дождя строились
православные храмы и монастыри. Эрзянские селения вытеснялись с
плодородных земель, жителей часто переселяли в русские села и наоборот
русских жителей, в эрзянские села, дабы быстрее стереть этническое
самосознание эрзян. Многие были вынуждены бежать в Заволжье, многие просто
были уничтожены, в первую очередь конечно жрецы и жрицы.
Под страхом наказания заставляли вешать иконы в избах, давать првославные
имена своим детям. Кузьму тоже родители были вынуждены крестить, ибо не
сделав этого ,сразу же начинались гонения, резко повышали налоговые
поборы. Всех насильно заставляли посещать церкви, не пойдешь в церковь,
постригут и айда в царскую армию, до самой смерти. Несмотря на эти
давления эрзяне сохранили не только свое самосознание , но и религию , в
тайне от церковных соглядатаев проводили озксы-моления, по обычаю предков.

К 1804 году, геноцид со стороны церковников и царизма как никогда
усилился, поднялось национально-социально-религиозное освободительное
движение среди эрзян Терюшевской волости. Алексеев Кузьма к тому времени,
побывавший во многих весях, научился грамоте, от корки до корки прочитал
святые догматы православных, и понял истинный смысл веры православной, это
религия чужда менталитету эрзян, ибо оно пропагандирует не любовь к богу,
а страх наказания, религия духовного рабства и обмана, явного
идолопоклонства перед изображениями людей на досках, иконах которые
объявляются, святыми. Чего нету в эрзянской религии. Работая много лет на
лесозаготовках, в тех местах где зачинался род эрзянский, дыша одним духом
с предками, Кузьму начал посещать посланник Творца Мельседей, со своими
откровениями, в этих откровениях Кузьма узнал о предстоящем крахе
тоталитарной Православной религии, несмотря на всяческое насильственное
приобщение жителей России к ней, со временем по откровениям полученным
через Мельседея , Кузьма узнал о трагедии которая ожидает эрзян, это
полное обрусение, духовное и физическое рабство. Единственный путь это
возрождение этнической религии, языка,

уклада жизни, опираясь на опыт предков. Поэтому Кузьма возглавил
национально-освободительное движение эрзян, отстаивал права эрзянского
населения, в продажных, как и ныне судах, того времени. Проводил эрзянские
моления и проповеди, во время которых происходило чудестное исцеление
страждущих, ибо Кузьма был наделен великой силой Инешкипаза, создались
дружины самообороны от осквернителей могил и святых мест эрзян, было лишь
одно условие не проливать кровь первыми, лишь в случае кровопролития со
стороны церковников и их дружин, разрешалось применять силу и оружие.
Втечении 3-4 лет практически вновь, спонтанно, образовалась эрзянская
автономия государственность в терюшевской волости, ибо эта волост,ь
являлась когда- то сердцем государства Эрзянь Мастор во главе Инязора
Пургаза. Естественно в нижегородчину с Московии пришли дополнительные
дружины для подавления вольнодумцев. Царские дружины во главе с
церковниками окружали эрзянские селения и пытками пытались вытравить
эрзянский дух , Кузьма Алексеев видя страдания своего народа, полностью
взял всю вину за вольнодумство на себя, хотя эрзяне умоляли его спастись,
во имя будущего народа, в Заволжье, но Кузьма выбрал не путь бегства, а
сам пришел в лапы убийц в рясах, Все население Б.Сеськина было согнано на
площадь, где наспех соруженом, эшафоте , вершился суд. Кузьме священник
предложил отречься от своих проповедей, и в знак примирения поцеловать
крест и покаяться. Кузьма отказался, в замен призвал эрзян помнить о его
словах, беречь свой язык и культуру, духовность. Получив 80 ударов плетью
, не разу не вскрикнув при этом , Кузьму потащили в Нижний Новгород где
ему каленым железом выжгли тамгу на лбу, разорвали ноздри и в кандалах
угнали этапом в Сибирь, дальнейшая его судьба неизвестна.
Русские газеты того времени, пестрели негативом и шельмованием
относительно Алексеева Кузьмы. Его называли шарлатаном и выскочкой, но
среди эрзян он был, есть и будет светочем, Пазмарием –пророком . -Да будет
свято его имя! Да , будет так!
К великому сожалению пророчество Кузьмы, практически сбылось, у нас эрзян
практически вытравлен дух эрзянский, забывается язык, обычаи, жизненный
уклад предков.- Эрзяне ,проснитесь! Будте людьми, вершителями своей
судьбы. Грязь и ложь, не спрячешь от предков и Инешкипаза, когда придет
время предстать пред ними.

Прикрепления: ARTOVKST_FOTO 1 · ARTOVKST_FOTO 2 · ARTOVKST_FOTO 3
Просмотров: 864 | Добавил: unknow | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Календарь новостей
«  Май 2007  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Copyright MyCorp © 2024